מטעמי בריאות
עמוד הבית אודות סדנאות בישול ארוחות גורמה אוכל מוכן אירועים מתכונים מתכון בהתאמה אישית צור קשר

סדנאות בישול לחולי סכרת

סדנה לאנשים שחולים בסוכרת או נמצאים בסיכון לחלות במחלת הסכרת

 

אנשים החולים בסוכרת וגם אנשים עם רמת סיכון גבוהה לחלות בסוכרת וכן אנשים שרמת הסוכר בדמם גבולית, מומלץ להם לנקוט במספר צעדים, או לעשות שינויים באורח החיים שלהם.

סדנאות בישול חולי סכרת

לעיתים זה נשמע מאיים "לשנות אורח חיים" – לדעתי כדאי להתייחס לזה כאל הזדמנות לקחת אחריות על החיים שלנו ועל איכות החיים שלנו.

מה שמומלץ לאנשים אלו (ולדעתי לכל אדם) הוא לאכול מזון שלא יהפוך בגוף מהר לסוכר. העקרונות הם פשוטים – לוותר על הסוכר בכלל, בודאי על הסוכר המעובד, וזה כולל גם קמח לבן,כל המאפים מקמח לבן, לצרוך פחממות מורכבות, לצרוך הרבה מאוד סיבים בתזונה, כולל הכנסת קיטניות באופן יומיומי לתפריט.

בד"כ הקושי העיקרי עבור אנשים שנוטים לסוכרת הוא לוותר על המתוק – אז החדשות הרעות הן שזה הדבר הטוב ביותר לעשות – להיגמל מהצורך הזה, וזה אפשרי. אבל עבור אלו שאינם בוחרים בדרך הזו – קיימות אפשרויות שונות להגיע למזון מתוק ושיהיה פחות מזיק. כמובן שיש אפשרות להשתמש בממתיקים מלאכותיים – אלא שעדיף לא להגזים בכך ולצורך זה, כדאי ללמוד להשתמש בצורה נבונה במתוק שנמצא בטבע – בפירות, בסירופים שונים שלא הוסף להם סוכר, וכמובן לבדוק, כל אחד לעצמו, כיצד ההשפעה של הצריכה הזו משפיעה על רמת הסוכר בדם.

תפריט לדוגמא לסדנה ללא סוכר

 

מנות פתיחה

קרקרים וממרחים

"חומוס" עדשים

פאטה טופו ועדשים

 

מנה ראשונה

 

סלט טאבולה מקינואה עשבי תיבול חמוציות ואגוזים

קוסקוס רטטוי מקוסקוס מלא

 

מנה עיקרית

קבבוני הודו ארומטיים

רטטוי ירקות ואזוקי

מג'אדרה מאורז מלא עם מאש

 

לסיום

עוגת raw  קשיו בננה/תפוח

עוגיות גרנולה ללא תוספת סוכר

קפה /תה


 

 


מאמרים  |  סדנאות בישול | לקוחות ממליצים  | סדנאות בישול צמחוניות | סדנאות בישול טבעוניות | סדנאות בישול ללא סוכר | אוכל מוכן לחגים